"Upplev" cellokonsert, den 21 maj 2013

Jag har i stort sett faktiskt redan delat med mig av dessa låtar - Men försöker hitta lite nya versionenr av låtarna här. Lyssna och njut!
 
"Air from the peasant cantata" - En riktigt vacker låt, av Bach.
Låten påminer väldigt mycket om "Nu grönskar det", men det är för att detta är liksom orginalet.
(Om jag nu inte skriver helt fel) - Just detta ni hör ni i videon hade inte vi. Det låter inte så iallafall.
Det låter lite så, men tror vi hade någon annan version av låten.
 
Här hör vi "The James Bond theme". Jag tycker låten blir coolare och häftigare för varje gång jag hör den.
Håller ni inte med mig av att det här, det låter riktigt sådär coolt, häftigt, maffigt?
Mont Norman är kompositören bakom denna fina låten!
 
"Hedwigs Theme" som vi spelade på orkestern - Fast då en annan version - Hittade denna version.
Blev väldigt glad! Försöker mig på det så får vi se vad det blir för resultat?
Låten är skriven av J. Williams, som ni säkert vet.
 
Här hör vi alltså "Visa vid vindens ängar" både spelas på fiol och sjungas. Han som sjunger, han har faktsikt skrivit låten och heter Mats Paulson. Alexander Rybak som spelar fiol, han van Eurovision song contest år 2009 med låten "Farytale".
 
Här hör vi alltså låten "Telemann Sinfonia" - Jag är rätt säker på att detta är samma version som vi spelade. Låter det inte maffigt? Känner att jag blir riktigt peppad när jag hör detta, peppad till att "Hanna, såhär bra låter det faktiskt" - Till att det kommer gå ännu bättre den 4 juni på denna låten!
 
Här hör vi den fina låten "Beauty and the beast". Det är inte samma version av låten som vi spelade.
- Ärligt talat, versionen vi spelade är mycket finare faktiskt! Men det här, det är ju underbart det med!!
Han som skrivit låten heter A. Menken
 
Sista låten vid spelade igår var "Mamma Mia", som ni säkert känner igen.
Andersson, Ulvaeus har skrivit låten. - Låten sjöngs av gruppen ABBA som ni säkert känner till...
Vi hade inte riktigt denna version, en lite annrolunda version.
Men visst låter det grymt om det här? Det tycker minsann jag!
 
- Ni har nu fått uppleva den här konserten genom mina tankar, genom bilder och musik.
Även om ni aldrig kommer få uppleva allt på riktigt, så kan ni ju tänka er när ni läser, när ni hör musiken och ser bilderna...
- Det var inte bara vi som spelade, utan det var runvandring. Alltså att det gick runt, med lite olika roliga grejer.
- Nästa konserter lär vi märka när de är...
Många kramar, från en liten cellist <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0