Sammanfattning (Sista cellolektion för termin) 27 maj

Det känns så konstigt, så märkligt - Att det faktiskt var sista cellolektionen för terminen igår.
Måste ta in den tanken. Det är nog det veckan kommer gå till, att ta in denna tanken och även lite andra små tankar. För mig kommer det bli en riktig tankevecka.
Att det faktiskt var så många veckor sedan som vårterminen 2013 började, det känns så. Att tiden verkligen flyger iväg... Som jag skrev igår, det där kommer jag upprepa när hösterminen 2013 är slut.
Men... - Nej, jag orkar inte börja skriva på något riktigt långt nu. Att jag faktiskt kommer sitta här och skriva om ett år. Efter ännu två terminer, efter hösten 2013 och våren 2014. Jo, det är jag säker på. Det kommer jag göra. Jag undrar lite vad jag sitter här och skriver då? Efter den här terminen, framförallt den här terminen, men även förra terminen har jag helt ändrat tankebanor. Jag har fått ett helt nytt tankesätt sedan förra sommaren. Helt, helt, helt... Annorlunda. Kommer jag ha ännu annorlundare tankebanor efter nästa termin? - Jag känner mig så stark, så mycket starkare med cellon av dessa nya tankebanor. Det är verkligen något jag hoppas på att få med mig in i hösten år 2013.
Det känns så konstig att sitta här och skriva något riktigt. Inte för att jag inte skrev på riktigt för ett år sedan, men att jag inte idag bara klottrar ner något. Utan att jag verkligen skriver vad jag tänker.
- Nej det var en sammanfattning jag skulle få ner här -
De senaste veckorna har jag varit väldigt nöjd efter cellon!! Kanske för att alla dåliga dagar med besvikelse faktiskt lönar sig i slutänden? Kanske för att besvikelsen faktiskt ger resultat? Det är just därför jag alltid fortsätter kämpa, både med cellon och med annat. Cellon får mig att kämpa vidare med allt det andra.
Efter de senaste måndagarna och tisdagarna har jag burit med mig ett leende hela veckan. Ett riktigt Hannaleende. Något jag inte gjort efter måndagar och tisdagar när jag bara haft ett ord i huvudet. Besvikelse. Med besvikelsen så har jag i stort sett gått och tänkt på det hela veckan. Det har slunkit in ett litet, riktigt, verkligt, leende då och då under veckan. När jag är så nöjd efter cellon, då slinker det där leende in mest hela tiden.
Jag fortsätter kämpa för att jag vet att det lönar sig i slutänden, jag vet att jag kommer vara nöjd i slutänden, att jag kommer le i slutänden. Jag kan inte lämna en konsert, en termin bakom mig med ordet BESVIKELSE i huvudet. Det går bara inte. Då vet jag inte riktigt... Just därför, just därför fortsätter jag.
- Övade på konsertlåtar igår, det kändes bra faktiskt. Känner mig rätt säker på låtarna som ska spelas de närmsta konserterna. "På ett berg", "Jugo", "Natt i Moskva", "Katyush", "Telemann Sinfonia" och "The James Bond theme". Känns skönt att jag känner mig säker på dessa låtar.
Känner mig redo för dessa konserter nu, vilket jag bara för några veckor sedan inte skulle skrivit att jga gjort.
Det här skulle vara en sammanfattning av igår. Vad blev det istället? Ord, ord och ord. Tankar, tankar och tankar. En del tankar och ord för en sammanfattning av terminen.  Behövde få ut allt. TACK för att du läste :-)
Kramar // Hanna
 
Hanna, kom ihåg att du är speciell. Att du är underbar. Att du är duktig.
Kom ihåg att fortsätta kämpa. Ge aldrig upp... - Fortsätt, fortsätt, fortsätt.
Du känner glädje, du ler när du tror på dig själv, på den du är och på det du är... Hanna/Cello-Sally
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: therese pue

-Hej! Bilden är inte tagen utav mig, den är tagen från weheartit, och den är säkert redigerat något :)
Nikon är grymt bra märke tycker jag, helt klart värt pengarna om man gillar att fota och framför allt när man har en blogg :)

2013-05-28 @ 15:23:17
URL: http://fames.se/duvetpue
Postat av: Jennifer-livet genom mitt objektiv

Ja men visst får man! Det är ju snart sommar så jag börjar passa på att få så mycket sommar känslor som möjligt :P

2013-05-29 @ 12:39:11
URL: http://jenniifersjo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0