Pirates of the caribbean - 120 cellister

Wow, är det inte häftigt!? Jag älskar detta!
Tänk er att dett sitter 120 cellister här... Bra cellister, inga fioler, inga blåsare.
Vilken amazing känsla det skulle varit att sitta där bland alla dem - Blundat och tänker mig bort...
Jag känner igen det mesta härifrån. Påminer om versionen vi hade i orkestern.
Fast samtidigt, det är mycket som jag inte känner igen.
Det är en så blandning här med både barn, ungdomar och äldre. Att det är så många olika som spelar, inte bara barn. Så många olika, med så många olika personligheter.
Jag blir så grymt inmponerad av alla dessa! Känner mig desutom mycket starkare!!
-  Av det återfår jag så mycket minen. Både från "Stringendo och KORK firar jul" där vi spelade låten, men även från "Cellofrossa och Storbansväng".
Från "Stringendo och KORK firar jul" kan jag liksom få en bild i huvudet av hur det lät... - Jag har ju en video så. Dags att titta tillbaka igen - Återfå gamla minnen.
Från "Cellofrossa och Storbansväng". Det var många cellister med där, som här. Bara cellister.
Inga fioler, inga blåsare. Bara cellister. - Just därför återfår jag dessa minnen.
Cellokramar <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: therese pue

Hej, veckans blogg är ni avslutad! Blev det du? Ja kanske... Om inte, så anmäl dig igen! :D

och om du vill, gå även med i sveriges grymmaste bloggar på facebook. Sidan växer varje dag, och din blogg med. https://www.facebook.com/groups/519098314814176/

Ha en fin söndag,kram! <3

2013-05-12 @ 11:22:11
URL: http://fames.se/duvetpue

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0