Noter!

Igår när jag satt ner med cellon rann det ut massa snuttar till en låt.
Jag kom på bit efter bit, takt efter takt. Satte ihop det och insåg att det passade väldigt bra ihop.
Nu kanske jag inte skrivit helt rätt så som jag spelar i låten. Fick kanske inte till exakt hur jag skulle skriva ner det. Men jag har en inspelning på detta, den kanske ni får höra redan imorgon? I inspelningen spelar jag ju nämligen så som jag vill ha det... - Ifall ni vill prova spela låten. Gör det gärna och skriv sedan hur ni tycker den lät i en kommentar. Bra eller dålig?
Själv är jag väldigt nöjd med låten. En av de bästa jag skrivit känns det som!
Jag fick liksom ihop en handling. Tonerna passar bra ihop, det är liksom inte bara massa toner hullerombuller sådär. Där verkligen något, det betyder något. Ja, inte för att mina andra låtar inte betyder något för det gör dem verkligen... Men här fick jag liksom till det.
Somsagt, ni får höra låten imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0