Lite på G sådär...

Det var så skönt att komma iväg på den där cykelturen igår. Trode ärligt talat det skulle bli den lite kortare rundan men blev den längre. Det trode jag att jag aldrig att skulle lyckas med, en längre runda på en måndag.
Men när man behöver något... Då kan vad som helst hända.
Det var faktiskt väldigt väldigt skönt iallafall att komma iväg. Jag behövde verkligen det!
När jag kom tillbaka, jag är ju redan inne i en sådan period där jag bara vill skriva, då fick jag ett sådant ryck och satte mig ner för att leka mig fram bland skrift. Noter pratar jag såklart om då.
Fick ihop en liten snutt, en liten låt. En liten en som jag faktiskt blev väldigt nöjd med.
Kanske utvecklas jag med det? Det känns så... Låtarna jag skriver nu är något helt annat än tidigare.
Det känns som att de har en betydelse. Hm, alltså en handling.
Jag tänkte faktiskt ta och spela in den här låten idag.
Så i eftermiddag blir det att leka filmstudio! Tagning efter tagning efter tagning, tills det blir bra.
Har även en annan grej jag hade tänkt att spela in, eller egentligen flera - Lite saker på G alltså!
Idag är det orkester... Jag är alldeles. Ja, ärligt talat vet jag inte riktigt.
Jag vill bara le, jag vill bara känna glädje. Jag vill bara ha orkester. Nu.
Jag är så otroligt... Jag vet inte... - Försöker mig på något men jag får inte fram det riktigt - Det enda jag vill är att det ska bli orkester. Varken om jag ler eller inte efteråt.
- Jag har tittat igenom lite gamla inlägg. Vad skrev jag här i oktober liksom? Jag blir alldeles tårögd när jag läser allt. Kinderna blir alldeles blöta... Det... - Nej jag kan inte riktigt bilda en mening om det just nu.
Jag vet iallafall att jag kommer skriva här sålänge jag spelar cello. Det är så otroligt skönt att kunna skriva här, och ja, jag vet att jag skrivit det en massa gånger innan. Men jag menar det verkligen.
Det är inte så att jag bara går och säger, skriver saker hullerombuller, nej utan allt jag skriver kommer direkt från mitt hjärta.
Varken om DU tar till dig allt jag skriver. Jag skriver det för att det är sant. För att jag verkligen menar det. För att det betyder så mycket för mig.
För att det är otroligt skönt att kunna gå tillbaka och läsa allt...
- Nej, jag vet inte riktigt hur jag kom in på det här... Jag har bara så mycket i mig idag som jag måstefå ut.
Att jag inte säger allt rätt ut. Jag skulle säkert stå och skrika ut allt om jag ville. Men nej, allt är så mycket enklare när jag skriver ner det.
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0