Fredag... Cello!

På fredagar brukar jag inte i vanliga fall ha någon cello fast igår... Då hängde jag med en nära vän på henne fiol! Vi ska nämligen spela på samma konsert den 4 juni.
Ska ju både spela med orkestern och sedan med andra. Så då spelade vi låtarna vi kommer spela båda två!
Det var faktiskt väldigt skönt tycker jag att verkligen höra hur det lät tillsammans med fiol. - Eller om jag ska riktigt noga, viola.
Fast det här var ju å andra sidan bara starten kanske jag ska skriva. På konserten kommer det vara många fler fioler och cellos. Får se hur det går då? Det brukar gå rätt bra.
Vill minas att på senaste stora konserten för något år sedan så gick det väldigt bra. Eller det gick bra, nu är jag ju mer van så... Förhoppningsvis låter det mycket bättre iår!!
Nu, nu känner jag mig mer redo för den här konserten, för "Jorden runt"... Tänka sig att det bara är 31 dagar kvar till konserten. Helt sjukt!
Imorgon skriver jag om idag... Och då blir det mycket att läsa kan jag lova! Så klicka in då :-)
Nu ska jag ta mig en liten spelning här faktiskt. Bara sitta ner med cellon ett tag.
Cellokramar <3

Kommentarer
Postat av: Ackelina

Fin blomma :)

2013-05-04 @ 17:38:31
URL: http://ackelina.se
Postat av: Henrietta

sv: Den var supermysig! vad roligt, det skulle jag också vilja göra någon gång :D
Blir förvånad själv när jag tänker på det, att jag faktsikt spelat så länge! Då får man säga grattis då, haha ;)
Börjar bli lite nervös nu, men det blir säkert roligt!
Hahah nej det finns det inte, bara bussar och bilar! men jag åkte tunnelbana sist jag var i Stockholm :)
Kram!!♥

2013-05-04 @ 20:30:45
URL: http://molntussar.webblogg.se
Postat av: mandisway - vägen till mina mål & drömmar!

Sv: Jo men precis och dessutom spenderades hela min helg med något jag älskar grymt mycket, även om det inte var jag som körde själv - GYMNASTIK <3

2013-05-05 @ 18:55:50
URL: http://mandisway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0