Enkelt att säga, enkelt att skriva

Efter i måndags är jag alldeles tom, tomhet. Som att blunda, som att vara instängd ett mörker, i ett alldeles mörkt rum. Kolsvart rum. Att inte alls kunna se. Som att blunda.
Jag fick iallafall fortsättningen på Menuett 2 - En låt som kanske så småningom kan bli en inspelning? Låten låter ju inte precis dålig. Utan, med lite träning så kan det bli en perfekt insplening!
Igår, jag levde i min egen bubbla då, vilket jag kommer fortsätta med.
För det gav resultat på orkestern!
Jag kan inte sätta punkt på vad som egentligen gick bra. Bara att det är glädje jag har i mig nu.
Är så otroligt tacksam över att äntligen kunna känna glädje efter orkestern!
Även om det är glädje som sprudlar i mig så saknas det ändå några små saker. - Ärligt talat orkar jag inte tänka på det nu. - Men jag ska få ner några saker. Första takterna i " The James Bond Theme" funkar inte riktigt. De går så fort. Men jag försökte igår!
Sista takterna går bara inte att hålla ut. Men jag spelar alltid sista takten - Där kommer jag in perfekt. Och sista takten, det är ju alltid den som räknas, ellerhur?
Jag vet inte vad som stör mig i "Mamma Mia", det är något som gör att takt 5 - 7 inte vill funka, finns flera sådana tillfällen. Jag måste liksom få mer fart i armen där, längre drag med stråken för att få till de takterna. Annars tycker jag att denna låten sitter bra!
"Hedwigs Theme", är jag lite för seg på... Men det funkar ärligt talat bättre på orkestern än hemma :-)
"Visa vid vindens ängar", gick mycket bättre än tidigare igår.
"Telemann Sinfonia". Blir så... Åh, jag vet inte. Jag blir bara så trött på takt 30 - 44. Tappar alltid bort mig där någonstanns.
Jag vill att det ska funka på konserten - Men jag är ärligt talat osäker. Jag tappar alltid bort mig där, det går liksom inte att ändra på. Jo, på något sätt.
Det är bara jag som måste kämpa, klura ut det. Hur jag ska få till de takterna.
"Air from the peasant cantata" gick mycket bättre än tidigare igår.
Gjordes en liten ändring i den låten igår, men jag vet inte riktigt hur det blir sedan? Om bara två av cellisterna ska spela det. Igår spelade alla det iallafall.
"Beauty and the beast", bara glädje. Jag är somvanligt nöjdast med den låten utav alla.
Även om jag tappade bort mig i någon takt, en takt som jag inte brukar tappa bort mig i - Så det struntar jag i.
Däremot, det är i takt 11, det upprepas även i takt 34, där ska det plötsligt allt gå så fort. Kommer in igen i takten därpå. - Så det är väldigt fjuttigt faktiskt.
Kämpar vidare med låtarna! - Redan suttit i nästan 2 timmar med cellon, det lär bli fler timmar.
 
// Hanna - Fortsätter kämpa i vått som torrt, i tårar som i glädje. Kämpar för att jag brinner för det, för att jag älskar det. Utan cello ingen Hanna.
Jag är så otroligt tacksam över att cellon finns. Cellon betyder så himla mycket för mig - Jag vet inte om ni förstår hur mycket. Men dessa ord, de kommer direkt från mitt hjärta där de är fastklistrade för alltid. Cellon den betyder otroligt mycket ♥
Tack för att du tog till dig dessa ord, även om de kanske bara är ord för er är de värdefulla för mig!
Kramar <3
 
 

Kommentarer
Postat av: mandisway - vägen till mina mål & drömmar

Lugnt :)

2013-05-09 @ 00:20:39
URL: http://mandisway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0