Cellobesök!

Vad mycket jag hade att skriva om cello nu plötsligt! - Tre inlägg i rad om bara cello :-)
Igår hade jag cellobesök här - Sally hadde en kompis på besök - Nej, men mammas kompis, som har en dotter som också spelar cello var på besök.
Det var roligt måste jag säga! 
Vi spelade lite, bland annat på låten ni ser här ovanför. Låten heter "På ett berg".
Han som skrivit denna låten heter Johann Pachelbel. Kanske kan hitta den här låten eller någon annan med honom? Jag ska försöka.
Eller en ny att skriva om på kompositörer, det är troligt. Håll koll vet ja!
På bilden ser ni både en fiolstämma, högst upp och en cellostämma, längst ner.
Mamma var framme och lekte lite, haha, nej men fixelitrixade med noterna också. Förenklade det lite ska jag nog skriva. Ni ser ju att det står E = D1, B = A1 osv. Det stod inte där tidigare...
Ni kunde läsa om cellobesök tidigare också, år 2012, fast då var det vi som hälsade på.
Tyvärr så hittar jag inte tillbaka till det inlägget, men jag lovar er, om jag hittar det ska ni få återuppleva det!
Cellokramar <3
 
 


Kommentarer
Postat av: therese pue

Veckans blogg är avslutad!In och kika, anmäl dig gärna igen :) Kram <3

2013-05-05 @ 22:20:44
URL: http://fames.se/duvetpue

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0