Att segla med vinden...

Den senaste tiden har jag varit ute på väldigt många cykelturer.
Det är så skönt att bara komma bort. Att få ut alla tankar. För jag ska säga att det bara rinner ut tankar från mitt huvud på dessa cykelturer.
Att känna dotfen av vår, att höra fåglarnas kvitter, men framförallt att segla med vinden. Det är för mig lycka!
Idag är det cello - Jag är så glad för det. Äntligen!
Det känns som att det var måndag och tisdga för 100 år sedan. Den här veckan, den har nog varit den segaste på åratal. Och det, det gillar jag inte.
Men äntligen, nu är det måndag. Nu ler jag. Nu är det glädje som spruddlar i mig.
Förra tisdagen gick det så bra på orkestern. Vilket gjorde att jag kände glädje för första gången på länge efter en orkester. Den här veckan satsar jag på att det går lika bra. Men ärligt talat, om jag ska skriva det så är jag rädd för hur det kommer gå.
Men jag bär med mig allt Sally... Cellon Sally skrev i går. Speciellt - Hanna, lita på dig själv. Tro på den du är, tro på det du gör. För det är då drömmar uppfylls. För det är då du känner glädje, det är då du ler.
Tack Sally! Tack... Du, cellon skänker mig så otroligt mycket glädje.
Utan cellon vet jag inte vad jag skulle vara ärligt talat. Eller vem jag skulle vara. Iallafall inte samma Hanna som vi har här idag.
Ärligt talat, jag blev själv tårögd av inlägget - Du lyckades bra cellon! - Allt känns så himla rätt desutom.
Om ni inte redan läst det, då tycker jag ni ska läsa det. "Känner ni mig?" som det heter.
Nej hörrni. Sally nu kör vi - Mot en ny glädjevecka!
Cellokramar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0