Wind Buster - Stockholms län unga blåsarsymfoniker (SUB)

Det här det är bra!
Hittade det egentligen för väldigt länge sedan. Någon gång i novemeber, december och tänkte dela med mig av det under senaste lovet. Men det fick jag aldrig tid till... Så här kommer det :D
I mina öron är det svängigt men samtidigt rätt lugnt. Allt går så bra ihop.
Och jag bara älskar det där partiet från 1:52 till 2:04 - Det är så fint.
Tänk om jag hade fortsatt på trumpet... Då kanske jag hade suttit där. Okej, herrgud, vilken tanke.
Fick faktiskt med ett papper hem från trumpeten en gång. Där stod det att Stockholms Läns Blåsarsymfoniker (SLB) och Länsmusiken i Stokcholm (LiS) under vårne 2009 hade startat en helt ny unik Blåsorkester bestående av trä- bleckblås och slagverksspelande ungdomar, 13-20 år, boende i Stockholms län. - Förmodligen är det samma orkester. Isåfall, wow!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0