Vet ni vilken dag det är?

Såklart, det är onsdag och vad betyder det om inte, cellosammanfattning!
I måndags på cellolektionen tycker jag det gick väldigt bra, helt okej.
Fick "Teras in heaven" med skiva, roligt och så fick en annan låt som heter "Menuett 1", från Anna Magdalenas notbok.
Den låten är väl rätt enkel egentligen, det är bara någon takt. Närmare bestämt 17, som man vara lite krånglig egentligen. Sedan är väl låten rätt enkel egentligen. - Tänkte ta och hitta en fin version av låten, ska försöka. Så ni får höra hur den egentligen låter. Annars får väl jag ta och bli bra nog så att vi kan spela in låten här hemma.
Igår på orkestern gick det rätt bra. Det gick väl inte dåligt, det vill jag inte säga. Men samtidigt vet jag inte om jag vills säga att det gick jättebra. Så helt okej blir slutsatsen.
Jag tycker att låten "Beauty and the beast" går bäst just nu, men undantag några takter, 28, 29 och 30.Sedan sitter väl inte takt 42 riktigt prick i. Men annars tycker jag den låten går bäst.
Annars går "Hedwigs Theme" bra också. Måste bara sitta lite mer i prick, så sitter låten där helt.
Måste bara hinna med takt 38, fast det går nästan alltid. Plötsligt ändras liksom rytmen och det går fortare. Så oftast blir det att jag kommer in i takt 42 igen.
Andra sidan i "Hedwigs Theme" är rätt enkel faktiskt. Fast det egentligen känns som att andra sidan ska vara svårare... Det enda som gör att det liksom inte sitter där till hundra procent är sista takten, för då ska det vara knäpp och det hinner aldrig jag med.
Sedan en grej jag börjar få till vana det är att. Det är liksom en paus mellan första och andra sidan, bara en jättekort. Och där är jag av en konstig anledning alltid tvungen att lyfta stråken. (?) Jag har ingen aning om varför, det blir liksom så automatiskt.
Antagligen för att jag får kännslan av att det är två olika låtar... Ja typ.
Har tusen ord och meningar, minst till att skriva om varenda låt men då skulle det här ta en hel lång dag, och det vill vi ju inte.
Tog med det bästa.
Veckan innan påsklovet, devilsäga nästa vecka på onsdag kommer en video där jag berättar om hur det gick istället. - Det kommer komma upp videor varje vecka innan något lov. Så hoppas ni hänger med till nästa vecka!
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0