Cello!

Idag är det ingen dålig dag, för det är cello! Tjoho, tjohej!
Har gått här och väntat sedan förra veckan när jag var förkyld och nu, äntligen, så är det dags.
På onsdagarna då känns det som om cellon är så sjukt långt borta, som om det kommer dröja hundra år tills nästa cellolektion och orkester... Fast egentligen så går det extremt fort. Och wow vilken härlig kännsla det är när det blir måndag och jag tänker.
"Nu är det ju cello igen, det gick visst ändå inte så långsamt. Det tog visst inte hundra år.", vilken härlig kännsla det är. Det är nog den kännslan jag har i mig varje måndag.
Tanken på cello får mig att klara mig igenom en lång skoldag. För jag vet att jag måste för att det ska bli cello så fort så möjligt.
Dagarna det inte är cello, onsdagar, torsdagar, fredagar, lördagar och söndagar då... Då får tanken på att det kommer bli måndag om jag bara fortsätter kämpa mig att fortsätta.
Det är så som jag egentligen klarar mig igenom veckorna. Med tanken på cello.
Det är inte bara en stor bild på en cello som tar upp all plats i mitt lilla huvud utan det är något mycket mer, något mycket större.
Cello för mig, det betyder verkligen otroligt mycket <3 Tack för att cellon finns!
Cellokramar <3
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Sv: den var ganska svår den rolig att göra! :) brukar aldrig heller kunna gissa hur mycket klockan är så var i chocktillstånd under några minuter efter det där, haha!
Ja, en cello skulle inte vara helt fel! Har en egen cello, men eftersom det är en gammal skolcello/kulturskolecello (vad ska man kalla det?) så skulle jag vilja köpa en "riktig" någon gång! Vilken storlek har du på Cellon just nu?
Det gick hyffsat bra på uppspelningen! Celloensemblen är bra några gånger per termin. Dock har jag äntligen börjat i en orkester! :D
Kram fina du <3

2013-03-18 @ 21:45:02
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0