"Beauty and the beast" - Tvärflöjt

Låten "Beauty and the beast" som vi fick på orkestern fast här på tvärflöjt.
Gud vad glad jag blev när jag hittade den här, det är ju perfekt att bjuda på i tider som det här. - Ja, när vi ändå har den i orkestern.
Jag tycker den här fina låten blir en perfekt start på det här lovet.
Ni kommer få njuta av ett härligt lov, med allt möjligt. Musik, men kanske också andra små grejer som tillhör tvärflöjten. Själv har jag aldrig provat att spela tvärflöjt, men skulle hemskt gärna vilja.
Fast, det verkar väldigt svårt. Så mycket att hålla reda på... Alla grejer, kombinationer att sätta fingrarna på.
Njut av det här lovet och jag hoppas verkligen att du hittar ditt nya favorit instrument. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag ska försöka hitta noterna till den, den var så vacker.

Svar: Ja, visst är den fin! Vad roligt, hoppas du hittar den Ebba :)
Om mig

2013-03-29 @ 15:37:44
Postat av: Henrietta

sv: Tack! den är från HM :)
Okej, har några vänner som spelar tvärflöjt :)
Just nu är vi bara stråk men under självaste konserten kommer det även vara med en blåsorkester!
Vad härligt! sånt är alltid roligt, när det känns som man äntligen hamnat rätt! :D
Kram ♥

2013-03-30 @ 12:11:46
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0