25 och 26 mars 2013

Hej och hå!
Nej... Usch varför börjar jag ett inlägg med något så glatt när det ändå blir så deprimerande i slutänden?
Jag vet inte riktigt vad jag skulle börja med i så fall? Ja, det är jag som är inne i en dålig period just nu, det går liksom lite upp och ner, men det kommer ju inte alltid vara så, nej. Så snart kan jag ändå säkert börja med något glatt :-)
Jag skulle kunna göra en sammanfattning av terminen redan nu, halva har ju nästan gått. Funderar lite över det faktiskt? Men det kanske kommer efter påsklovet isåfall.
"Hitills har terminen varit upp och ner... Som en berg- och dalbana. Är det jag som är inne i en dålig period eller?" En bra början på en sammanfattning, just nu stämmer det in väldigt bra. Men efter påsklovet satsar jag på att det går bättre. Orkar inte ha dessa dåliga dagar varenda gång. "Tomt, som ett stort svart moln"...
För att övergå till saken, jo det är ju onsdag och vad betyder det om inte, sammanfattning!
I måndags var det vanlig cellolektion och jag är nöjd med den faktiskt. (Det konstiga är att jag aldrig blir besviken över cellolektionen men över orkestern...?) Fick en ny låt, som heter "I don´t know how to love him". Hyffsat enkel låt. Inte sådär superduper, jätte enkel men inte heller så svår.
Igår på orkestern så... I pausen var jag väl inte sådär jättenöjd. Kände en krypande känsla av "Tomt. Som ett stort svart moln". Men efter pausen och i slutänden kändes det ändå helt okej. Inte sådär att jag går här och är jätteglad men inte heller att jag är besviken. Det stannade liksom där mitt emellan, på gränsen.
"Mamma Mia", första gången gick den ju inte sådär jättebra. Då var jag inte så nöjd, men samtidgt, första gången. Då kändes allt bara rörigt. Förra gången gick det lite bättre och igår. Jag är nöjd! :D
Om jag ska komma på en sak så takt 41, 42. De är enkla att spela. Men känns som att jag måste komma in rätt också. Annars är hela låten godkänd.
"The James Bond theme", förtsa två takterna, de hinner jag aldrig med. Sedan är det väl rätt enkelt, ända fram till slutet. Eller det är lätt där också men jag kommer aldrig in rätt i takt 53 så... Ja, inte bästa vänner ;-) Så då spelar jag bara sista tonen, noten, och det, det är ju bra iallafall.
"Telemann Sinfonia". Jag är inte bästa vän med den låten precis, haha. I takt 8 och 9, det hinner jag aldrig med. Och det upprepas i takt 11, 12, 66, 67, 70 och 71.
Sedan någonstan mellan takt 31 och 45 tappar jag alltid bort mig. Alltså allt blir bara... Nej, det går inte bara. Så då kommer jag oftast in i takt 46 igen.
På slutet är det också lite liknande, från takt 80 närmare bestämt. Fast där kan jag samtidigt orientera mig på något sätt. Ja iallafall hyffsat.
"Hedwigs Theme", är det ju två sidor. Första sidan, där är jag verkligen inte värdsnöjd. Det är enkelt att spela, men jag vill få till rytmen mera, eller bättre alltså. Iallafall i början. Sedan kanske det förbättras lite mpt slutet.
I takt 40 hinner jag aldrig med så då blir det oftast att jag kommer in i 42. Rytmen ändras liksom så plötsligt så...
Andra sidan är rätt enkel tycker jag. Tycker jag hänger med rätt bra där, det är bara sista takten som, jag inte är bästa vän med. (Vilken upprepning det blev på bästa vän nu)
I "Beauty and the beast", jag är väldigt nöjd med den låten.
En av de som går bäst just nu tycker jag. Det enda är i takt 28 till 30 som jag inte riktigt tycker att jag får till. Så det drar ner lite grand.
I sista takterna, de var svårare innan känns det som men de har blivit bättre nu. Det är enklare att orientera igenom det.
Nej, förlåt för att det här blev så himla långt men det var faktiskt himla skönt att skriva av mig.
"Puh". Det betyder verkligen mycket för mig att kunna skriva här. Det är väldigt skönt, att liksom få ut alla tankar som snurrar. - Tusen tack!
Cellokramar i massor <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0