Vibrato...

Är något alldeles extra! Det har jag verkligen märkt den senaste tiden (den här terminen) - Jag har märkt att i videor gör jag mer vibrato än innan. Att jag inte tänkte på det innan, eller det kanske jag gjorde? Men det blir sådan skillnad med vibrato. Låten blir något helt annat, en helt annan låt!
Anledningen till att jag egentligen inte gör vibrato särskilt mycket är väl att jag absolut inte gillar att göra det inför andra - Tror att personerna som lyssnar ska tycka att "Snälla rara... " , även fast jag egentligen vet att det inte är så. Att det blir så mycket bättre med vibratot. Att jag känner mig så mycket bättre då. Att jag tycker det låter så mycket finare - Det är irriterande. Jag blir så trött på mig själv när jag inte gör vibrato, eftersom att jag vet att jag kan det! Samtidigt, den senaste tiden, när jag spelat för andra, i alla fall skolavslutningen insåg jag att jag knappt tänkte på det. Det kom nästan automatiskt, kanske gör det verkligen det snart. Det kanske plötsligt kommer någon gång. "Hanna, vad fint det blev med vibratot!" "Gjorde jag vibrato? Jaha, ja visst... Tack!"
- På skolavslutningen gjorde jag faktiskt vibrato. Och det är jag så himla glad för, ni anar inte... Vibratot jag gjorde på skolavslutningen höjde det till det bättre, som vanligt. Speciellt låten "Ute blåser somarvind", men också de andra.
Kramar <3
 
- Någon gång, då kommer det automatiskt, utan att jag tänker på det! -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0