Upplev piano och cello sommaravslutning, konsert

Det var både cellister och pianister med - Så ni får några låtar som pianisterna spelade. Jag var 3:a ut (Jippi, tjoho) Kände mig rätt lugn då faktiskt. Jag har varit med om värre...
 
Här hör vi låten "På ett berg" (samma version som jag delat med mig av innan) Det finns egentligen väldigt många versioner av den här låten, men tyckte att den här var finast utav alla. Ju mer jag lyssnar, hör låten så tycker jag den är finare och finare.
 
"Idas Sommarvisa" som igår spelade på piano. Jag tycker låten är väldigt fin på piano faktiskt - Minst lika fin som på cello. Ska försöka få mamma att spela piano till mig när jag spelar låten. (Så kanske ni får höra det?)
Den fantastiska låten som Zara Larsson sjunger, "Uncover", fick jag höra igår. Då inte bara piano, som i den här fina versionen. Igår var det 4, 3 pianister och 3 cellister. Det lät väldigt fint faktiskt! Det var nog min favorit av allt jag fick jag höra igår...
 
Vilken svängig version det blev här... Jag har hört låten betydligt mindre svänig - Mycket mer lugn.
Men fint lät det ju, ellerhur? Jag älskar den här låten på cello, det kanske kan bli en inspelning? Jag satsar på det nu till juni.
 
Många kramar <3
- Imorgon kommer mer konsertsammanfattning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0