Upplev konserten, Jorden runt

Det var många orkestrar med. Stringendo, Early Strings (Tror jag) och mer. Men jag tänker endast dela med mig av det jag spelade - Med Vilt/Uppstråk och Kammarorkestern
 
Låten "Katyuscha" som jag spelade igår. Här hör vi en version med en cello, en oboe och ett dragspel. Fin version... Men när jag har den här andra versionen i huvudet så är jag mer fast i den. Fint spelat iallafall!
Jag kan ha alldeles fel nu, så snälla, skriv inget om de här raderna. Men jag tror att det här var låten som endast fiolerna spelade. Vi cellister fick slå någon rytm med några pinnar. Häftig version faktiskt. Önskar att jag hade en inspelning...
 
Första låten jag spelade med orkestern. Det enda jag kan säga om den här låten är att jag är så glad över att jag klarade de första två takterna. Här hör vi iallafall låten med piano. Väldigt fint!
 
Fin version av låten "Telemann Sinfonia" som jag igår spelade med orkestern. Här med trumpet och lite andra instrument. I orkestern har vi ju bara cellister, fioler och blåsar. (Oboer och tvärflöjt)
Jag tycker de har rätt högt tempo här, men vi hade väl ungefär samma tempo igår?
 
Från början var det inte bestämt att vi skulle spela "Visa vid vindens ängar", utan det slank in som ett extranummer... Från början skulle vi alltså bara spela "The James Bond Theme" och "Telemann Sinfonia", men så blev det den här låten också. Är inte låten underbar, jo det tycker jag iallafall!
 
- Konsertsammanfattningar två dagar i rad... Jag ska försöka njuta av sommarlovet nu... Nu kommer vi inte få uppleva någon konsert föränn på höstterminen. Det vill säga, inga vanliga sammanfattningar - Men sammanfattning det får ni imorgon. Då av terminen.
Kramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0