Tvärflöjt, Only Teardrops

Kommer ni ihåg vinnarlåten i Eurovision Song Contest 2013? Det var ju vår fina Emmelie de Forest med låten "Only Teardrops" - Nu har jag hittat den här fina versionen. En fin version där låten spelas på tvärflöjt. Underbart, det måste ni hålla med om! Jag tycker låten är väldigt fin på tvärflöjt faktiskt. Låten passar väldigt bra för tvärflöjt, eller flöjt överhuvudtaget. Låten låter liksom så mjuk, den där sångbarheten jag skrev om jag när ni fick höra Euphoria på cello, lite det känner jag igen här fast på tvärflöjten...
- Tills vi återser tvärflöjt, vilket inte får dröja alldeles för länge, så njut och lyssna av det här och varför inte ta en titt på tvärflöjtslovet som ni hittar på kategorin lov? -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0