Smooth Criminal , four cellos

Jag har skrivit väldigt mycket om att beskriva musik, genom bilder. Att få till en riktigt bra känsla, så att bilder bildas, alltså historier. Jag tänkte beskriva det här för er genom mina bilder. Först och främst, kolla in deras teknik, speciellt i början. Är det inte, wow, så coolt! När cellisterna glider på det där sättet på strängarna och för att inte tala om att de använder cellon som en trumma. Vilken början! Men, jag skulle alltså beskriva det här genom bilder. Vad ser jag framför mig? Jag ser något taggigt och vasst, som en buske. Något vilt, som en björn, fast nej, VILT helt enkelt. Fast jag kan inte riktigt beskriva ordet VILT här. VILT på många sätt, både som ett djur och som att hoppa upp och ner. Något stort, stort för att allt det här känns så maffigt. Så STORT, inte bara något litet som man bara sådär spelar, utan något mycket, mycket mer! Något långt, som en lina, eller varför inte en orm, jag menar se så de tar för sig. Nej, när man tar för sig på det sättet är det något LÅNGT, inte något litet. Något MÖRKT, kanske för att bilden i själva videon är mörk. Men mörk också på något annat sätt. Här har jag ju mest beskrivit olika scener framför mina ögon, men om vi ska sätta ihop det till en historia. Det är en mörk natt, lite sådär småregnig. Mitt i alltihop kryper det fram en (lång) hund. Vad kan hunden vara ute efter? En skatt? Något LJUST mitt i allt ihop. Sedan kan man ju självklart utveckla det här, man kan alltså säga att det här är början på min långa historia. Jag ska försöka mig på att beskriva mer musik, jag menar det här är ju bara början till vad ni kommer få för historier om några månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0