Skolavslutningsspelning!

- Denna goda jordgubbstårta får pryda skolavslutningen -
Den här fina, soliga och varma sommardagen, den 12 juni, har jag haft skolavslutning. (Jag har gått sjuan!) Varför jag tar upp skolavslutningen? Jo för att jag faktiskt spelade cello på skolavslutningen, vilket var superroligt! Jag spelade låten "Ute blåser sommarvind" solo - Låten stod med i Cellisten 3 - Det var länge sedan jag spelade den låten faktiskt... Men det gick bra, mamma tyckte det lät väldigt fint! Och det lät ju inte dåligt... Förutom "Ute blåser sommarvind" så spelade jag cello till "Idas sommarvisa" och "Den blomstertid nu kommer". På de sistnämna låtarna fick jag gitarr till (första gången jag spelade tillsammans med en gitarr) - Det kanske inte blir sista heller. Det blev såhär, att första spelade jag "Idas sommarvisa" med gitarr till då, sedan knäppte jag under tre verser. På "Den blomstertid nu kommer" så spelade jag låten först en gång, sedan blev det sång och så fick jag avsluta med inledningen. Det gick bättre andra gången jag spelade "Den blomstertid nu kommer", kom av mig lite på första rundan. "Idas sommarvisa" lät rätt bra faktiskt, men bäst var i alla fall "Ute blåser sommarvind".
- Känner att jag haft en helt fantastisk skolavslutning! -
Cellokramar <3
 
Kanske kan det bli lite sommarinspelningar. Juste, till imorgon har jag ju redan en överraskning... Men lite fler inspelningar, det ska jag ta tag i.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0