Sammanfattning (cellosommarkurs sommaren 2013)

Dessa fyra dagar har varit händelserika. Jag är så glad över att kunna säga att jag har haft roligt. 
Jag har njutit av att kunnat ha andats, framförallt, men också att jag fått hålla på med det jag brinner för. Såhär fjärde dagen så gick vi igenom alla låtarna först och främst, hann igenom de flesta redan på förmiddagen så under eftermiddagen körde vi de sista, som vi inte hunnit med på förmiddagen. Så spelade vi igenom alla låtarna sedan innan redovisningen. Jag tycker själv att det gick väldigt bra och att det lät väldigt bra, det ser bra ut och låter bra. Nej, bra är inte ett tillräckligt ord. Mer än bra! Vi spelade inte alla låtar vi fått under de här dagarna. Det var några låtar som vi inte spelade... Om vi hade spelat de andra låtarna hade det säkert blivit väldigt MÅNGA låtar att spela upp. Hm, jag vet faktiskt inte riktigt hur många låtar vi exakt fick. Jag har inte räknat efter riktigt - Vi har inte bara spelat dessa låtar vi redovisade idag, utan vi har fått öva på andra saker också. Så som "Binka lilla stjärna" i något speciellt läge, lite olika skalor i olika rytmer. Och även andra bra övningar. Kanske kan fixa till en video med enbart övningar för dig som spelar cello? Det kan ni lita på!  Som ni förstår av mina ord, jag har haft det väldigt bra under dessa dagar. Ni vet på vissa framföranden känns det som att man har utvecklats mer än vissa andra gånger. Så kan jag känna nu, att jag utvecklats, på ett bra sätt. Framåt!
Cellokramar <3
 
- Har lite inspelningar som jag tänkte ta och fixa ihop till något riktigt bra. Det kommer upp inom de närmsta veckorna! -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0