Konsertsammanfattning (Jorden runt)

När jag gick dit till 16.15 för att ha repitition med orkestern 16.30 så kändes det så konstigt. Konstigt för att jag gick hem från skolan någon timme innan, utan någon cello. Men så kommer jag tillbaka sedan. Konstigt för att jag ser byggnaden varje dag - För att jag hade en konsert där för något år sedan, då jag absolut inte var lika bra som jag är nu. För att nu är jag mycket bättre än vad jag var då. När jag kom in där hade jag ingen aning om vart det skulle vara, men så träffade jag på någon, som antagligen jobbade på skolan, som berättade vart det skulle vara. En trappa upp.
Så när jag kom in där, (det var några andra som repade då) kände jag mig rätt lugn. På repetitionen försökte jag verkligen. Bar sedan med mig det in i konserten.
Det var några takter som försvann i "Telemann Sinfonia". Massa åttondelar. Men det var också mycket som satt på plats, mycket som satt där som inte suttit där tidigare.
På "The James Bond theme" så... Den gick mycket bättre än på repetitionerna med orkestern tidigare. Jag försökte verkligen och det gav resultat, för vet ni? Jag har skrivit flera gånger att det absolut inte gick bra med de första två takterna. Men, dagen till ära! När jag försökte så funkade de!!
Låtarna på körde med gruppen Vilt/Uppstråk, "Jugo", "Natt i moskva" och "Katyuscha" gick rätt bra de med. Försökte spela ut, och jag tror att det just är därför som jag är nöjd. Skulle jag inte spelat ut, skulle jag inte varit nöjd... Med undtag första raden i "Jugo" (när cellisterna skulle börja) så gick det väldigt bra.
Det var så att jag hade "Natt i Moskva" uppe och inte "Jugo", så när vi skulle börja med den låten fick jag snabbt byta papper. Men jag kom in (nästan) perfekt till takten därpå. Så hela låten får ändå godkänt.
- Sådan bubblande glädje som jag har i mig nu, jag kan inte riktigt beskriva -
- Med ett ord, NÖJD, beskriver jag den här konserten, sedan finns det flera tusen ord till som beskriver konserten perfekt -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0