Hemflugna noter...

Jag ska spå en cellosommarkurs från den 16 juni till den 19 juni, det ska bli jätteroligt! Det är långa dagar, ända från 10.00 till 16.00 som bara kommer innehålla cello. Kan ni tänka er? Det här ser jag framemot väldigt mycket, de kan jag lova! Det jag ville komma till var att jag fått hem lite noter till den här kursen. I vissa låtar är det stämmor, eller det var det i alla, sedan var det lite olika, i någon låt var det bara 2 stämmor,  medan i någon annan 4. Så jag fick lite olika stämmor. (Jag tänker ine ta upp vilka stämmor jag har nu.) Låtarna som jag fick hemskickade kommer här... "How many beats in a bar", "May song", "Skälleko", "Marsch den elfte", "My heart will go on", "Polster-Tanz" och "Danza". Jag kände inte igen någon av dessa namnen när jag fick låtarna, och hittar ingen särskilt bra version. Den enda jag egentligen kände igen sådär direkt "var "My heart will go on", sedan när jag provade spela lite på "May song", kom jag på att den liknar någon. Fast tror låten har ett annat namn då... Just därför ska det bli väldigt spännande, lite pirrigt just nu eftersom att jag inte vet vilka som ska vara med. Men jag är säker på att det kommer bli väldigt roligt!! Skriver självklart om detta dessa dagar som jag ska vara där, vilket ju faktiskt börjar närma sig...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0