Gabriellas sång, piano

Åh, jag älskar den här låten! Jag tror ärligt talat att jag alltid är lika när att börja gråta till det här. Fantastiskt!
Hela låten utstrålar en sådan känsla, speciellt när vissa musiker spelar det, som det här. Vilket gör det enklare för mig att beskriva vad jag ser framför mig just nu. Tårar, eftersom jag själv är nära till det, ett hav, en ängel, ett himmelsrike, en blå himmel, fåglar, fågelljud, en äng, något mjukt, så som en säng.
"Jag vaknar med ett ryck, drömde samma dröm igen. Samma underbara dröm. Åh. Scenerna spelas upp framför mina ögon igen, som om jag befinner mig i drömmen. Jag låg i det där härliga sommargröna gräset och tittade på mot en alldeles blå himmel, en sommarhimmel där fåglarna flög omkring - Där fåglarna så glatt dansade omkring och sjöng sina sommarsånger för mig. Avlägset, bortom mitt drömmande hör jag havet. Havet som slår in mot stranden. Det är sommar nu... Först efter en stund blir jag medveten om att jag ligger i min mjuka säng med sköna dunlakan. Lakanen som jag fått av min mamma på kvällen. Nu kommer du drömma sött, hade hon sagt med en glimt i ögat. Jag suckar lyckligt"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0