Danmark, Only Teardrops

- Lite sent ute eller? Här kommer det iallafall!
 
Emmelie De Forest vann för Danmark med låten "Only TearDrops" tävlingen Eurovision Song Contest som pågick i maj. Tävlingen som Sverige vann med förra året. Då vi tävlade med underbara  Loreen. Men iår vann alltså Danmark. En värdig vinnare tycker jag!
- Det som lyfter fram hela låten, tycker jag, är flöjtspelandet. Det är så vackert!! Sedan sjunger ju Emmelie De Forest bra också, såklart. Jag gillar hennes röst måste jag säga faktiskt... Flöjtspelandet alltså, jag gillar att det inleder låten. Det får liksom låten att börja på ett så bra sätt. Utan det där flöjtspelandet tror jag ärligt talat inte att jag hade gillat låten lika mycket... För övrigt så älskar jag ljuset, det får hela låten att lyfta sig. Ljuset får liksom hela låten att låta lite magisk nästan, tillsammans med flöjten. Ljuset passar väldigt bra ihop med låten, det var det jag ville komma till. Slutsats - En väldigt fin låt. Vacker passar rätt bra in!
- Jag hadde lite andra favoriter, inte alls så många. Men jag tänkte dela med mig av en favorit. (De Nordiska länderna var ovanligt bra iår) - Men jag tänker endast dela med mig av en favorit. Sedan får vi se om det slinker in lite mer Eurovision på det. Sålänge kan ni ju njuta av Danmarks låt och av fantastiska Emmelie De Forest.
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0