Cellofrossa, Hästfrossa

En bild från konserten "Cellofrossa och Storbandsväng" på Musikaliska. En bild som passar väldigt bra in just nu! Först vill jag fråga om ni kommer ihåg "Cellofrossa och Storbansväng"? Annars får ni klicka er tillbaka till den konserten. Jag kommer i alla fall ihåg den här konserten, extra mycket när jag tänker namnet, "Cellofrossa och Storbansväng". Nu kanske ni undrar vad ordet "Hästfrossa" har med Cellofrossa" att göra. "Hallå Hanna, hur tänker du nu?". Jo, jag måste ha pratat om att tanken att kombinera cello och att skriva berättelser har slagit mig. Jag har inte tänkt så mycket längre än så innan. Men idag när jag satt och skrev på en berättelse så... Det var nämligen så att jag inte hade kommit på ett bra namn till den här berättelsen tidigare. Berättelsen den handlar om hästar, som ni säkert förstår av ordet "Hästfrossa". Så när jag satt och tänkte på "Cellofrossa och Storbansväng" insåg jag att, "Varför kan inte berättelsen heta Hästfrossa?" "Hästfrossa med Sandra" närmare bestämt. Varför just Hästfrossa då? Jo, cellofrossan var med flera cellister, inte bara en, eller tio utan flera. En hästfrossa (stor tävling i det här fallet) består också det av många personer, många ryttare (kanske någon cellist?) Det som jag vill säga, det är att namnet på konserten, "Cellofrossa och Storbansväng" inspirerade mig till ett namn på en berättelse. TACK, måste jag få lov att säga, för det var ju inte jag som kom på namnet till konserten. Tack till personen som kom på namnet till konserten!! Utan den här konserten "Cellofrossa och Storbansväng" hade jag ju aldrig kommit på ett så bra namn!
Cellokramar <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

sv. Ja!! så söt att man smälter :) Jaha, synd! :( men vilken tur då! :D
Nu på sommaren är mysigt att bo på landet när man vill tillbringa dagarna ute. Man alltid har nära till havet eller i mitt fall pool, och man kan cykla runt utan massa bilar runt en hela tiden. Det är svårt att beskriva med det är speciellt på sommarn! På vintern kan det dock kännas lite isolerat eftersom man inte kan göra något ute och har ganska långt till stan. Okej, typ ett litet samhälle? :)
Kram ♥

2013-06-25 @ 18:43:13
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0