Bach - Cello Suite No.3 v-Bourree

Den här låten känner ni väl igen? Jag tror jag hört den mer än tusen gånger. Det här är ju en sådan vanlig låt! En låt man ofta hör väl på radio, även om jag inte lyssnar på just de kanalerna kan jag tänka mig att de hörs där ofta. Jag menar som P1 och alla de där kanalerna. Hm... (Funderingar) - Det jag vill komma till är i alla fall att den här låten är väldigt fin. Visst kanske den låter rätt så svår? Men låten står med i min cellobok, cellisten 4 och jag har provat början på låten några gånger. Det är väl inte sådär jättesvårt faktiskt. - Vissa saker kan låta svårt men sedan är det något helt annat att spela -
- Lyssna och njut! -
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0