Ave Maria, Cello

Ni kanske kommer ihåg tvärflöjtslovet? Jag delade med mig av "Ave Maria" då, fast på tvärflöjt. Sedan har ni ju fått höra låten med underbara Jackie Evancho. Båda två väldigt fina versioner av låten. Jag tänkte idag att ni skulle få höra låten på cello...
 
Hel fantastiskt, så underbart vackert...  Jag vill också kunna spela det där, men någon gång kanske? Någon gång i framtiden kanske jag kan spela det, eller något liknande. Låten står ju med i celloboken "Cellisten 3" som jag har. Jo, jag har faktiskt provat lite, eller som jag vill utrycka mig, lekt mig fram bland noterna på den här låten. Kanske får jag till början rätt bra, och en del av låten? Det känns så. Nej, för det känns inte helt fel när jag spelar det. Då känns det åtminstone hyfsat rätt. Vi får väl se när jag väl får låten på cello, om jag låg lite rätt iallafall. Jag lär väl skriva något i stil med "Kommer ni ihåg att jag delade med mig av en fin version på "Ave Maria" på cello i början av juni? Jag låg inte sådär jättefel iallafall..." Hm, vi får väl se...
- Så länge kan ni ju njuta av detta - (Tills vi hör mig spela det där ;-) För om jag någon gång lär mig låten blir det minsann en inspelning)
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0