Ave Maria, Beyonce

Första gången jag hörde den här låten var på "Sommaravslutning med cello och piano" nu förra veckan i måndags. Det var en tjej som spelade och sjöng den här låten, väldigt fint! Först tänkte jag bara "Va, vadå Ave Maria med Beyonce.. Liksom hon har väl inte skrivit "Ave Maria, eller hur?" Först tänkte ju jag att det var "Ave Maria" som Bach/Gounod skrivit. Vilket var lite fel... När tjejen började spela insåg jag att det var en helt annan låt, än den jag trodde det var. Jag började snabbt gilla låten, tycker faktiskt den är väldigt fin!! Kan erkänna att den spelats några gånger här sedan den konserten, som mest idag. (Det är ju det som är något av det roliga med konserter, att jag får nya musiktips...) Tycker ändå att låten påminner en del om Bachs/Gounods version. Även om låtarna är helt olika, såklart. Men de påminner åtminstone lite om varandra.
- Njut av musiken! -
 
Hittat en jättefin version när låten spelas på piano, som jag tänkte dela med mig av! Kanske kan vi få höra mer av Beyonce? Jodå, absolut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0