Vatten.Regn.Droppar

Låten får mig att tänka på vattendroppar, som regn. Inte tårar precis, för låten känns inte precis ledsen i mina öron, i sådana fall arg. "Rutan var full av vattendroppar som klistrat sig fast. Regnet öste ner utanför mitt fönster, jag kunde höra hur det smattrade mot rutan och hur det slog i marken där nere. Lisa, det är mat, ropade mamma från köket. Jag kunde känna lukten av köttbullar ända in till mitt rum. Jag kommer, ropade jag tillbaka. Jag hade suttit i fönsterkarmen med fönstret på glänt från tio imorrse och bara tittat på regnet. Mina kompisar brukade fråga mig om jag kände mig ensam. Men, jag kunde inte känna mig ensam när jag hörde regnet smattra mot rutan... Jag kände att det var fullt av liv utanför mig. Nej, jag var absolut inte ensam!"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0