Just give me a reason, Piano

En favoritlåt i repris, för den här låten känner ni igen väl? Varje gång jag lyssnar på den här låten känner jag det som en samhörighet. Som att jag hör ihop med låten, som att jag vet vad den betyder. Jag vet vad låten betyder för mig... På något sätt kopplar jag den här låten till cellon, en av anledningarna till att jag gillar den så. Jag kan inte sätta fingret på vad som för mig att koppla låten till cello. Hm. Underbar version på piano, en aning ljus bara kanske, men det kanske är kameran? Bilder jag får upp i huvudet av låten, en stor cello, ett stort rum, ett leende, kärlek, tårar "Jag blundade. Jag älskade det här, jag kände alltid att det här var mitt liv. Alltid. Det var det här jag var född till, det var det här som var mitt liv. Jag kramade henne. Du och jag. Jag brinner med dig och du brinner för mig. En tår trillade nerför min kind. Hon ville få bort den, det kände jag. Nejdå, det är lugnt, sa jag, men lade ändå ner stråken och torkade bort tåren med fingret. Jag strök av fingret på de redan blöta byxorna. Sluta nu, andades hon. Förlåt, jag kan inte hjälpa det, svarade jag. Samtidigt insåg jag hur verkligt och hur sant, hur allt stämde i den här minuten. Det var så här det skulle vara, alltid. Nu kör vi, sa hon till mig och vi log mot varandra."
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

sv: Ja, men det har blivit mycket bättre nu som tur var! Kan iallafall gå i normal takt igen D
Ajdå :( Hahaha!
Kanske om man kämpar riktigt hårt, men jag tror inte jag heller kommer kunna bli lika bra på att spela.
Kram <3

2013-07-07 @ 22:49:40
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0