James Bond theme, piano

Jag tycker att "The James Bond theme" är perfekt att dela nu. Jag menar när jag spelade låten med orkestern både den 21 maj och den 4 juni. Perfekt! Här hör vi dessutom en version arrangerad av just Monty Norman. Just det här klippet fastnade jag för kände jag, det är ju liksom " The James Bond theme" perfekt det här. För det första, det mörka över hela bilden, stämningen, den är ju lite sådär mystisk. Mystisk, precis som det ska vara med "The James Bond Theme". Om jag skulle ta och beskriva det här... Mörkeroch skog. "Jag gick och gick. Kunde inte se något framför mig, eller bakom mig. Nej, ingenstans. Det var som om jag hade hamnat i tomheten. Jag hörde heller ingeting, bara mina egna vettskrämda andetag, vilket inte alls lugnade mig. Snäll, ta mig hem nu, tänkte jag. Jag visste inte hur länge hade gått runt här, tillräckligt länge för att börja undra om det verkligen var en dröm eller om det... En kall hand rörde min axel, jag kunde inte skrika, jag var redan så rädd, utan satte bara fart rakt fram in i den mörka skogen. Längre in i skogen... Jag vaknade med ett skrik, som måste jag väckt hela min familj."
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0