Telemann Sinfonia

När jag fick den här låten i tisdags trodde jag först det stod fel och att det skulle vara symfonia, men det skulle det inte utan sinfonia var rätt.
I den här låten är det väldigt mycket åttondelar, man får nästan lite ont i armen av alla desa åttondelar.
Närmare bestämt är det 22 takter med åttondelar i låten, "phu..."
Just dessa åttondelar gör att låten blir så rolig :D - Om inte de här åttondelarna hade funnits i låten, då hade hela låten varit väldigt tråkig faktiskt.
En rolig grej med den här låten är att det växlar mellan åttondelar och fjärdedelar, det gör att det går lite olika fort i låten.
Ja, som ni nog märker, jag gillar den här låten.
- Dessa låtar har jag hitills fått på orkestern, men förmodligen blir det någon mer rolig. Hoppas jag iallafall.
Cellokramar <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

sv: Tack, det är mycket bättre nu! Det ska jag testa någongång hihi.
Tack, gillar den också :)
Kul det låter, det blir säkert jätteroligt! Jag vet fortfarande inte riktigt vilken orkester jag ska spela med, så vi får se. Kul ska det bli iallafall :D
Kram fini ♥

2013-01-19 @ 18:16:53
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0