Sammanfattning cellolektion 14 januari 2013

Första cellolektionen för terminen, vårterminen år 2013. När hela den här terminen har gått så har jag spelat i hela 4 år, då blir det fest hörrni! Det kommer också vara fyra år sedan jag slutade på trumpeten, oh herregud, ja på tal om trumpet. Imorgon kommer ett inlägg om trumpet och cello... Det är ju en väldigt stor skillnad på cello och trumpet. För det första, cello låter mycket finare än trumpet, hm, undrar om jag hade skrivit så om jag spelade trumpet. Kanske, kanske...
På cellon idag kändes det väldigt bra faktiskt, skönt att vara igång igen.
Fick lite nya låtar, eller nya, jag har typ redan spelat alla låtarna i boken, hehe, och då menar jag verkligen alla. Sådan är ju jag ;) Ni kanske får höra låtarna nu någon gång i veckan som jag fick i läxa, om jag hittar någon grym vidoe förstårs.
 
Imorgon är det orkester, det längtar jag till. Orkar knappt med att vänta, bokstavligen talat, det är något av det värsta som finns, att vänta. Men snart... Jag är så himla nyfiken på alla låtarna, ni anar inte.
Nej, nu ska jag fortsätta vänta, vänta och vänta.
Cellokramar <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0