Sammanfattning 14, 15 januari 2013

Igår på orkestern gick det bra tycker jag, jag är nöjd. Kanske inte 100% men inte heller 60%. Någonstans däremellan.
Jag som vart så nyfiken, igår fick vi nya låtar, temat var film.
De här nya låtarna (jag förstår att ni också är nyfikna) - Det var "Telemann Sinfonia", "Hedwigs Theme" och "Beauty and the beast". Ni kommer få höra dessa låtar under veckan som går.
Det var lite olika hur lätta och svåra låtarna var, "Hedwigs Theme" var nog ändå enklast.
Känner ni igen dessa låtar när ni läser namnen? Ni kan se en skymt av dessa låtar på bilden, "Hedwigs Theme" är ju Harry Potter ex :)  
På lektionen i måndags gick det ockå bra. Ni fick ju läsa lite igår, men ni fick inte veta låtarna.
"Gärdebylåten", den låten går väldigt fort. Eller på vissa ställen.
Fick också lite annat roligt, här blir det träning. Tänkte faktiskt ta och öva efter jag gjort matten, men först ladda batterierna med lite mat.
Cellokramar <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0