Orkesterdag år 2013

Minnen, bilden är tagen från ett bröllop när jag spelade cello.
Idag är det orkesterdags, veckorna går så fort nu för tiden. Eller är det kanske bara det att man inte tänkte på det lika mycket som liten?
Just nu idag har jag iallafall bara lust att hoppa upp och ner utav glädje för att det är cello. Orkesterlektion, kan det bli bättre, nehej det tror jag inte.
Förra orkesterdagen gick bra tyckte jag, försökte spela på men på några åttondelar när det bara är A så snurrar det bara runt, runt i mitt lilla huvud och det är väl egentligen det enda som riktigt stör mig i "Telemann Sinfonia". Fast när det är sådana här jättelånga toner, när man ska räkna enda till fyra, samma ton hela tiden, det blir också lite snurrigt. För övrigt...
I "Hedwigs theme" på sida två när det är lite svårare så ändras dte rytm på tredje raden och där säger det bara "Pang och krasch", hittils har det bara blivit huxflux på det, nej men det har inte funkat. Det har blivit så att jag kommit av mig, men ändå försökt att fortsätta spela och då hoppar jag över vissa toner för att hänga med.
Haha, jag vet, jag är inte den bästa i hela världen på att förklara saker.
Men snart cello och imorgon får ni lite sammanfattning + kanske någon liten låt och något annat skoj, det blir roligt!
Cellokramar till er alla <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Sv: åhja, hihi! Att äta godis är ju det helgen är till för ;) och ja, choklad är ju oslagbart! Speciellt Marabou digestive :D
Jaha, vad kul! Vårat piano är också väldigt ostämt just nu, haha! Min mamma spelar fiol så hon hjälpte mig att öva hemma förut, innan det var dags att säga farväl till alla klistermärken ;)
Kramar till dig finaste Hanna <3

2013-01-29 @ 23:03:31
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0