Måndag och Tisdag, vårterminen 2013, 2:a gången

Tänk att då, då visste jag inte att jag en dag skulle börja spela cello och att det skulle betyda så mycket.
Med cellon kämpar jag, utan cellon kämpar jag men mindre... <3
Jag kan ju faktiskt börja med att äsga hej, och att jag är väldigt glad idag. Glad cellist bakom dataskärmen!
Det är faktsikt för att, jag har idag tänk lite extra mycket på cello, ja hela tiden nästan och tanken slog mig att... Efter den här terminen har jag spelat i fyra år, wow, det är så grymt coolt, så maffigt.
Det lär ju blir fyra år till, åtta år, ännu maffigare.
 
I måndags var det vanlig cellolektion, och det gick rätt bra tycker jag. Jag är nöjd :D
Trodde nog inte det skulle gå så bra... Fick en ny låt "Var nöjd med allt som livet ger" Ni vet den låten från djungelboken. Jag fick också en nygammal låt, ja det kan man väl säga. "Hedwigs Theme" fast sidan två som är lite svårare. Det är lite lägen i den låten. Eller två lägen.
Igår var det orkester. Kände på mig innan att det skulle gå bra ohc det gjorde det väl också.
Spelade genom alla låtarna och vi fick till och med träna lite själva, jag menar cellisterna för sig, fiolerna för sig och blåsarna för sig.
Ja och så gick var och en igenom låtarna lite nogranare. Det gick väldigt bra.
Vi fick även också en ny låt på orkestern igår, fast den spelade vi aldrig. "The James Bond Theme" var det, det ska vara i två stämmor på cellon. Ett och två. Jag har två precis som på "Beauty and the beast".
Det är en grej i den låten som icke jag förstår, bredvid noterna står det olika siffror, ett, två, tre, jag fattar ingeting, vad betyder det? Det kan väl inte vara att man växlar mellan alla de lägena som pappa föreslog? Haha nej det tror jag inte. Ja, jag ska iallafall försöka, det ska jag minsann, jag ska klura ut.
Nej hörrni, nu ska jag kämpa i all min makt för att resten av den här veckan ska gå fort, för att jag vet, jag vet att om jag kämpar då kommer den här veckan gå så fort och jag får spela cello snart igen!
Cellokramar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0