Lektion, orkester 28, 29 januari 2013

Där satt jag, på musikaliskas scen, så coolt! Följ musikaliskas sida via facebook, http://www.facebook.com/#!/Musikaliska?fref=ts Få information om konserter och små videoklipp då och då.
Igår var det orkester, jag studsade såklart upp från sängen på morgonen.
Cellon gick rätt bra även om det känns som att det faktiskt gick bättre förra veckan.
"The James Bond Theme" absolut sämst, första takterna går så fort, och alla dessa halvnoterna, jag blir galen! Det är för många halvnotrar, jag tappar bort mig hela tiden, efter två takter.
Och sista takterna förstår jag ingeting alls av, det enda jag vet är att det inte är i första läget.
"Beauty and the beast" går bäst just nu måste jag säga, så fin låt det är! Andra stämman är så fin :D
Hela låten är rätt enkel, det enda svåra kan vara att spela på två strängar samtidigt, men jag tycker att jag lyckas bra med det.
Det enda svåra, men... Det är så himla lätt att spela men jag blir så himla förvirrad av alla ljud, det är i de sista tre takterna. Åh, om jag skulle spelat det, då skulle hela låten suttit perfekt.
I måndags på lektionen gick det helt okej, det går ungefär lika varje gång, haha.
Men det kändes bra, det enda, det är vibratot, som inte riktigt vill sitta där ännu. Fast det kommer väl så småningom... Ja, vi hoppas det. Jag är baras så rädd att det ska bli himla stora "katastrofen" om jag gör vibrato, istället för att det ska låta så himla fint som det gör överallt.
Nej hörrni, jag tänkte ta en trudelut idag, måste bara ladda lite med middag sedan blir dte träning med mamma. :D
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0