Kontrabaslovet

 Lovet är över, skolan började i tisdags och det första jag tänkte på när den här skolveckan, veckan började var "Nu är det snart cello" <3 Det jag vill säga är att kontrabaslovet är över :( Men nästa lov då får ni veta mer om trumpeten, så var inte ledsna.

Har ni lärt er något om kontrabasen, eller bara njutit av musiken? Ni kanske lärt er att kontrabasmusik är bra det med. Ni kanske helt ändrat musikskap, ni kanske har ett nytt favoritinstrument. Kanske ni till och med vill börja spela kontrabas?  

Jag kan säga en sak jag lärt mig, att kontrabasens stråke ser lite annorlunda ut, det har jag aldrig tänkt på innan. Annars, så har jag faktiskt mest njutit av musiken. Kontrabas det är ett så coolt instrument, så mycket ljud det kommer ifrån kontrabasen, så mycket häftigt ljud!

Cellokramar i massor <3

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0