Hedwig's Theme - Harry Potter

Känner ni igen det? Det kommer från Harry Potter!
I videon är det bara cellister, det är coolt, det låter så maffigt, så... Amazing <3
Jag kan lyssna på det här om och om igen, lovar er. :)
Kan ni gissa hur många cellister som spelar? 80 stycken! Från ung till gammal.
Låt er inspireras, det här inspirerar mig iallafall. Och jag tror det kan inspirera många andra också.
Just nu på orkestern ska vi spela den här låten, det är väldigt mycket långa toner... Ända till 6 ska man räkna på de flesta. Det är ju en stämma, det är inte melodin, men på vissa ställen i stämman känner man faktiskt igen vilken låt det är.
 
Igår när jag övade på på cellon lät det mycket bättre än i tisdags på orkestern. Speciellt "Beauty and the beast". Fick som en lite extra kick då, så idag blir det öva mer och det kommer låta ännu bättre :D
Ett tips till er, som jag skrivit innan också, öva lite varje dag, det lönar sig, jag lovar er!
Cellokramar <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Coolt!

Svar: Visst är det!
Om mig

2013-04-01 @ 15:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0