En stor kontrabas!

Kontrabasen är ju väldigt stor, svår att ta med överallt. Som när man reser, på tåg och flygplan.
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=38489 - Hittade en spännande sida på nätet om det.
På denna sida läste jag lite allt möjligt, men läs det här: "Hos SJ skulle man vara beredd att bli utslängd ur tåget om tågvärden inte gillade kontrabasen" Hm, SJ vill ju att man ska resa med de, varför slänger de ut personerna med kontrabaserna? Det är löjligt ju, ja jag tycker faktiskt det.
Ja men det behöver ju inte vara sant heller, finns massa olika insändare som skrivit på den här sidan och alltid är det lite annorlunda.
På flyget då? "Ryanair har en maxgräns på 20kg" Hm, om Rayanair är ett flygbolag eller inte, det har jag ingen aning om, men jag förstår det så iallafall.
Nej höni att resa med en kontrabas, det föredrar jag inte.
Förresten vet ni vad jag läste någonstan för ett tag sedan (Jag har ju så dåligt minne så jag minns inte vart jag läste det) jo, att på flygplan behöver cellon en egen plats. Hahaha :D
Cellokramar <3
 
PS: Vi kör igång med cello igen på fredag. Jippi, hoppas ni hänger med då också!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0