Cello, Trumpet - Del 2

Trumpet och cellonoter.
som ni ser är det ungefär samma takter, eller nej, vad heter det?
Det är ju bara att under fjärdedelarna på trumpetnoterna så är det prickar/punkter så de blir ju kortare då.
Ni ser också att det går lite snabbare på en ton (Som jag inte riktigt kommer ihåg vad den heter) på trumpeten i takt 5 och 6, den sista tonen i de två takterna ser ni.
Sedan ser ni också att i takt 8 så är det lite skillnad, istället för vanligt, haha, (Vet inte riktigt hur jag ska säga det här) så är det en legatobåge på halvnotrarna.
Annars är det ju inte särskild stor skillnad faktist mellan noterna. Undrar faktiskt lite över hur trumpet och cello låter tillsammans? Men det får ni veta på lovet, om jag hittar en bra video.
Haha, ja hoppas ni förstod min förklaring, jag förstod, men förstårs, det var ju för att jag skrev det.
Cello <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0