Bagatelle Anton Diabelli

Det här det är exakt den låten jag fick i läxa på cellon i måndags.
Fast ja ni förstår ju, det var inte på piano, utan på cello. Kan ni tänka er denna låten på cello?
Det är rätt enkelt faktiskt.
Låten är grymt fin på cello, älskar det här som ni hör, som låter som tripp trapp trull, haha, "Bra förklraing" Men hoppas ni förstod. De här korta tonerna är rätt enkla tycker jag, det svåraste är väl egentligen att hitta rätt där nere i lägena. Men jag tycker nog ändå, för något år sedan var jag deffenetivt inte lika snabb på att växla mellan lägena, det har blivit bättre!
Träning ger färdighet, det har jag verkligen märkt det senaste året. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0