Svängigt - Gärdebylåten

En låt jag fick för flera veckor sedan i läxa, nej men jag fick den vecka 3. Så det var ju några veckor sedan. Herrgud vad fort tiden går? Har ni tänkt på det att det redan är februari, haha nej jag hänger inte med här riktigt.
Redan har det gått flera veckor av den här terminen, det är bara 3/2 veckor kvar innan det blir sportlov med trumpet. Sedan är det ju bara några veckor kvar till... En dag i taget tar vi.
Här i vidoen hör ni Gärdebylåten med  Vänersborgs Musikskolas Svänggäng.
Som ni märker går ju Gärdebylåten väldigt fort, jag kan inte spela så fort, eller kanske... Jag får väldigt mycket fart i stråkarmen av den här låten, så jo, det kan nog ändå gå väldigt fort.
Vet ni förresten vart detta är inspelat, ni kan ju gissa? De fantastiska unga musikerna spelade på bandy VM år 2013, så coolt och maffigt. :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0