Musikalisk familj :D

Här har ni en musikalisk familj!
Mamma och pappa har båda spelat instrument, mamma har spelat piano och pappa har spelat fiol.
Jag spelar cello och lillebrorsan vill spela trummor.
Vi har en del instrument här hemma också, ett piano, som å andra sidan är rätt ostämt, en gitarr, en fiol och såklart cellon som vi hyr.
Ja, som ni märker, en musikalisk familj.
Jag tror att de flesta som börjar spela ett instrument har musikaliska gener...
Har ni musikaliska gener?
Jag vet att någon gammal släkting spelade trumpet och en annan släkting var dirigent.
Sen är det säkert mycket mer musikaliska gener som jag inte har riktigt koll på.
Som ni hör, en musikalisk familj :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0