March in D Major

Låten, som ni säkert hört många gånger innan fick jag i celloläxa i måndags.
Jag har hört den här låten väldigt många gånger, det kan jag lova. Ni har säkert ockås det, ni har ju blandanat fått höra låten här, för flera månader sedan. Det var faktiskt i december, i samband med julkonserten "Stringendo och Kork firar jul"
http://celloliv.blogg.se/2012/december/bach-march.html#comment
Fick ju in en perfekt beskrivning på denna underbara låt då, som när mamma säger "Nä nu måste vi skynda oss Hanna, ingen mer dator nu Hanna", det satt som nedersta bullen på b:et.
Jag får liksom den känslan, av att skynda på, när jag lyssnar på den här låten.
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0