Haydn Trumpet Concerto, 3rd mvt

Det här, det låter maffigt!
Håller ni inte med? Tänk om jag hade fortsatt spela trumpet och lärt mig en låt som denna... Man kan ju alltid fantisera :)
Så långt kom jag inte med trumpeten iallafall.
Jag kände ungefär efter ett år att det inte var min grej, det var likosm inte mitt instrument.
Sedan blev jag nog också rätt peppad av Vida som spelade fiol då... Ja, det var väl de två anldeningarna till att jag egentligen slutade spela trumpet.
Sedan var jag och mamma på en sådan här barnkulturvecka, eller vad det nu heter. Ni vet som kulturskolan brukar ha då och då.
Då provade jag lite olika instrument, blandanat cello... Resten kan ni ju gissa er till. Jag fastnade verkligen för cello och jag ångrar inte en sekund. (Iallafall inte de dagarna som är bra, möjligtvis när jag blir besviken, fast de är rätt sällan sådan tur är. Förresten, att bli besviken tillhör ju det hela också.)
Som det känns just nu så kommer jag inte i första taget sluta spela cello. <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0