Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 2, 3 december 2013

Sista övningen innan dagen med stort D är här. Sista övningen i Brommaplan med orkestern. Det gick bra! Förutom att jag stördes av en violinist som jag kom åt flera gånger. Vi körde igenom alla låtarna, verkligen alla! Och det kändes grymt skönt... Jag tänker inte exakt sitta och utmärka vad jag tycker låter bra och dåligt nu, dels för att det verkligen inte är något speciellt och för att jag knappt hår något sådant - Nu kan det inte gå särskilt mycket bättre. Jag kan nog inte gör så mycket bättre ifrån mig, än vad jag just nu gör. Jag känner mig så redo inför konserten. Så himla redo! Vill bara att det ska bli tisdag, så att cellisten bakom bloggen får bevisa för sig själv att det här "spåret" som jag ligger på nu är helt rätt. Jag har aldrig känt mig så redo som jag gör nu inför en konsert.
Jag funderade lite. Den här terminen jag har känts det som en återhämtning efter förra terminen då jag kände av besvikelse några gånger. Under denna termin har det bara kommit en gång, då jag varit riktigt besviken. Har vi spelat enkla låtar? Eller är det jag som "kan mer"? Är det jag som har utvecklats? Inser att jag övat rätt så mycket under veckorna. Har det gett resultat?
Mitt mål vara att "vinna över mig själv" på konserten, att jag skulle ha den känslan i mig efteråt. Jag känner det redan. Jag känner mig redan nu som en vinnare! Under vårterminen tänker jag bara fortsätta köra på samma spår, och ta hem vinster.
Cellokramar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0