Nästsista cellolektionen!

Det känns jättetråkigt samtidigt som det faktiskt känns väldigt kul att det var nästsista cellolektionen för terminen idag. Det känns bra på så sätt att jag vet att det närmar sig konsert med stormsteg, och att jag snart slipper stå och vänta på tunnelbanan i typ 9 minuter i mörkret varje måndagskväll och tisdagskväll. Visserligen behövde jag bara vänta  3 minuter idag - Men de senaste gångerna har jag behövt vänta 9 minuter på tisdagarna (ca) , vilket jag känner att jag börjar tröttna på. Det är ju kallt och mörkt ute dessutom, så det är verkligen inget roligt att stå och vänta då - På så sätt längtar jag verkligen jättemycket till vårterminen, då det så smått börjar ljusna igen! Jag känner mig på ett sätt ovanligt välförtjänt av jullov från cellon, och måste erkänna att jag längtar lite till jullovet. Sedan kan jag tillägga att jag anar att jullovet bara kommer flyga iväg och cellon drar igång igen... - Nej hör ni, njut av jullovet nu när det kommer och låtsas som att jag inte skrev föregående mening.
Imorgon kör vi på (näst) sista orkesterövningen. Sista övningen i Brommaplan med orkestern för terminen. Sedan hinner vi ju öva innan konserten den 10 såklart. Mer om cellolektionen och orkester på tisdag!
Cellokramar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0