Katjusha, Piano

Jag delade med mig av "Natt i Moskva" i igår, en av låtarna som jag spelade på konserten "Jorden runt" i juni och idag delar jag med mig av "Katjusha", en annan låt som jag spelade under samma konsert. Vet ni? När jag sökte på den här låten med cello och fiol hittade jag knappt någon version alls, däremot med piano. TUSEN versioner. Vad ger det för svar? Låten verkar vara väldigt mycket mer populär på piano. En riktig pianolåt, jo, det kanske det är. Den passar faktiskt väldigt bra på piano måste jag säga, kanske till och med bättre än på cello. På piano känns det som att låten låter ljusare medan på cellon att det lät mycket mörkare eller en fylligare ton kanske jag ska säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0